dijous, 8 de desembre del 2016

ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA


La activitat del 19 d'octubre de 2016 de la primera setmana complementaria de la Facultat de Magisteri s'anomenava: «Projectes d'educació infantil».

Aquesta activitat tractava principalment dels projectes que feien dos escoles en la Comunitat Valenciana. La primera va ser explicada per una professora que participava en el projecte; aquesta idea estava relacionada amb el significat del mas, és a dir entre altres: què és un mas? qui vivia?… 

Amb aquest projecte els xiquets/es podrien saber com de diferent era el viure en una altra època, on no hi havia les coses que es poden utilitzar en la actualitat.

El segon projecte estava format per diverses idees que es realitzaven en els diferents semestres del curs, per exemple la temàtica del mar o del bosc… En aquesta escola el projecte consistia en decorar el col·legi amb la temàtica elegida eixe semestre, en aquest cas participaven tots els docents i els familiars del alumnes; ja que la participació del familiars motivava de manera positiva als alumnes. 

Aquesta activitat jo la relacionaria amb l'assignatura de formació literària; faria projectes relacionats més amb la segon idea de l'activitat de la setmana complementaria.

Plantejaria fer contes entre tots els alumnes, amb ajuda dels pares per a després poder decorar l'aula amb la temàtica del conte. A més podríem realitzar inclús un teatre, on cada alumne realitzaria el paper d'un dels personatges del relat. 

O una altra activitat a realitzar podria ser que cada alumne creara un conte amb ajuda dels familiars i a continuació poder fer un xicotet teatre de cada un dels relats que ha fet cada un dels xiquets/es; això si sempre amb l'ajuda dels professors i dels pares.

Açò podria facilitar la introducció dels xiquets/es en la literatura i a més poder crear un habit lector i d'escriptura en els alumnes en èpoques més avançades; també serviria per a desenvolupar la creativitat de tots.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada