GIMCANA POÈTICA
Una de
les activitats que he realitzat durant la setmana complementària va ser la
gimcana poètica. Una activitat que ens formava més en quant l’àmbit poètic i
que ens mostrava a nosaltres com futurs mestres, una gran quantitat
d’activitats per fer amb els xiquets/es.
La
realització va ser dins de l’edifici de Magisteri i es va utilitzar diferents
aules obertes per això. En primer lloc, la mestra ens va explicar en que
consistia l’activitat per a després tots junts participar en ella.
Quan va
acabar l’explicació tots els estudiants ens vam dividir en grups de dotze
persones aproximadament i com érem bastants en alguns grups van tindre uns
poquets més integrants. Tots aquests grups havien de ficar-se una aplicació en
el mòbil per a que d’aquesta forma poguérem saber quina prova ens tocava fer a
cada moment. Quan acabàvem una i el demostràvem, començàvem la següent.
Nosaltres
(el meu grup) érem el color groc i vam fer primerament la prova de les
paraules. En la paret de l’aula hi havia una sèrie de paraules colgades i
nosaltres havíem d’elegir una d’elles perquè després cada membre del grup escriuria
en dos papers dos paraules que rimaren amb la paraula elegida per tots, en el nostre
cas, era “Primavera”, quan tots acabarem, vam fer un xicotet poema ajuntant
totes les nostres paraules (colgades en la paret també).
Una altra
prova que vam realitzar va ser la de dibuixar en un paper molt gran algun
objecte o qualsevol cosa que volguérem, però havia d’estar dibuixat a través de
paraules o frases al seu contorn. En el nostre cas va ser un coet l’objecte
elegit i entre tots vam ficar frases i paraules al seu voltant sense
oblidar-nos de pintar-lo i decorar-lo. Més tard el vam ficar dins de l’ascensor
pegat a l’espill per a que es veguera bé i ho llegira cadascú que pujara
damunt.
També vam
escriure dos frases relacionades amb l’educació i les vam ficar amb pintures
cridaneres per a més tard colgar-les en el corredor.
Quan va
aplegar el moment de l’última prova ens vam ficar un poquet nerviosos perquè
anàvem retardats en quant al temps, ja que en les demés proves vam estar
bastant estona pensant coses que foren atraients i divertides.
Aquesta
prova tractava concretament d’observar algun objecte o alguna part de l’edifici
per a escriure posteriorment una paraula que fora relacionada amb això, però
havia de ser original i havia d’anar amb doble sentit. En el nostre cas vam
elegir les portes giratòries de la planta baixa i la frase que crearem va ser:
“La porta al futur”, ja que com sempre està trencada, volíem bromejar amb allò.
Quan vam
acabar totes les proves, ajuntarem tots els paperets que ens donaven cada
vegada que finalitzàvem una prova i el vam llegir en conjunt per concloure
l’activitat.
A mode de
conclusió, personalment he de dir que va agradar-me molt aquesta activitat ja
que va ser molt dinàmica i entretinguda. Tots, concretament parli del meu grup,
vam estar bastant units i participatius i ho vam passar molt bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada