En primer
lloc, l'educació literària té com a objectiu principal, formar lectors que siguin
capaços d'establir una interacció entre el text i el lector perquè tot això porti
a comprendre i interpretar les creacions culturals i literàries que es
realitzen. Es desenvolupa a través d'activitats que afavoreixen la relació de
coneixements i continguts i que enforteixen l'habilitat referida a la lectura
perquè així el lector sigui capaç de fixar la seua relació amb el text.
Cal tindre en compte que és
igual d'important el desenvolupament de la competència literària, com també la
formació de l'intertext lector, perquè d’aquesta manera el resultat de
l'educació en aquest àmbit sigui positiu, ja que en aquest concepte s'integren
i es combinen les aportacions personals i les que són resultat d'un
aprenentatge en concret.
Este, és un
factor important de la competència literària que introdueix, selecciona i
estimula el conjunt de coneixements, estratègies i recursos lingüístics per a
facilitar la lectura de textos. Els distints elements que ho componen
s'impulsen en la relació que existeix entre l'emissor i el receptor potenciant
la valoració personal a través del desenvolupament d'actituds positives cap a
diverses manifestacions artístiques-literàries de signe cultural.
La funció
que té l'intertext lector, és la de dinamitzar i contextualitzar les
aportacions que es realitzen de la competència literària i de l'experiència
lectora, ja que si no, no són possibles els reconeixements ni les associacions
que en una situació de lectura i davant d'un text concret és capaç de desenvolupar
el lector.
<El text
literari està construït com un encreuament de textos, un lloc de canvis que obeeix
un model particular, el del llenguatge de connotació. En un principi
l'intertext es va definir com el conjunt de textos que entren en un text
donat.> (Genette, 1982, pág. 99) .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada